Från offert till leverans

Så funkar det!

1. Du har fått en offert via vårt offertprogram eller manuellt via e-post från någon av våra säljare.

2. Har du frågor angående offerten kontaktar du oss via e-post eller via telefon med ditt offertnummer.

3. Du har även möjligheten att besöka oss i Saltsjöbaden för att titta på produkten eller gå igenom offert.

4. Du lägger en beställning på vald offert via vår ordersida

5. När vi fått in ordern till oss, så handlägger en av våra säljare allt och återkommer sen med ett ordererkännande samt ett CAD förslag enligt de angivna måtten. Du får även information på hur mätning skall göras på utvald modell. (du får alltså inte en CAD skiss automatiserat utan av vår säljare via e-post)

6. Alla mått, detaljer, frågor, ändringar diskuteras tills allt stämmer.

7. När alla frågor är besvarade och måtten stämmer godkänner du CAD. Ordern går till produktion. Vi skickar på e-post allt samlat igen, 3D CAD, installations CAD, villkor mm

8. Du inväntar leveransen utefter det ca datum vi angett på ordererkännande.

9. När leveransen avgår får du ett leveransbesked via din e-post från oss.

11. När leveransen ankommit hos DHL terminal meddelas du på SMS från DHL.

12. Du bestämmer sen med DHL via detta SMS vilken dag som leveransen skall ske.

13. Du mottager din leverans. I leveransen ligger även 3D CAD samt installations CAD med.

14. Du kontrollerar allt gods enligt våra villkor.

Leverans av en order på räcken består av flera leveranstillfällen från olika lager.

Glas levereras direkt från fabrik i separat leverans

Trähandledare levereras direkt från snickeri i separat leverans.

Allt övrigt mtrl levereras från våra lager i Stockholm eller Danmark.

Vi har tyvärr ingen möjlighet till avhämtning på vårt lager. All frakt ingår alltid i din offert.